Vídeo promocional de la primera edició 
del Dia Mundial de la Televisió al TecnoCampus

L’Assamblea General de les Nacions Unides va decidir, l’any 1996, que el 21 de novembre seria el Dia Mundial de la Televisió. Des de llavors, l’efemèride s’ha celebrat arreu del món.

El Dia Mundial de la Televisió de Catalunya és un fòrum de debat que se celebra al TecnoCampus on crítics, periodistes i gestors de mitjans de comunicació i productores de renom reflexionen sobre el mitjà de comunicació de masses per excel·lència.

La capital del Maresme va veure néixer una de les primeres televisions comarcals de Catalunya, la Televisió de Mataró, avui M1TV, i conserva un estret lligam  amb aquest mitjà, que al TecnoCampus es plasma en el Grau en Mitjans Audiovisuals. És per això que la celebració de la jornada al centre universitari mataroní és plena de sentit.

El primer any que es va celebrar al TecnoCampus el Dia Mundial de la Televisió a Catalunya, l’any 2015, es va dedicar una de les taules rodones a les noves tendències televisives. El debat es va centrar, en bona part, a parlar del creixent èxit de les plataformes televisives, com la de Movistar+. Vam poder comptar, llavors, amb la presència del Director General de continguts de la plataforma, l’Àlex Martínez.

Enguany, la intenció és reprendre aquest fil parlant no només dels nous continents ‐que són aquestes plataformes‐ sinó fent‐ho, sobretot, dels nous continguts que estan generant. Parlem, essencialment, de sèries de televisió, que pràcticament han agafat el relleu al cinema com a producte audiovisual de culte.

És, de fet, el gran fenomen del moment: les sèries de televisió. I ho és tant des de la perspectiva de la creació (com a fenomen creatiu, com explica Jordi Carrión a Teleshakespeare) com del model de negoci (prenem l’exemple de ‘Merlí’ o ‘Nit i Dia’ que s’han venut a grans
plataformes televisives d’arreu del món). Plataformes com Netflix o HBO i companyies telefòniques com Movistar+ o Orange ja dominen la creació de continguts propis. També Amazon, Apple, Youtube i Facebook ja són operatius –o ho seran els propers mesos‐ dins d’aquest camp.